PR тенденции 2024 (Част 2)

  • PR тенденции 2024 (Част 2)
1/1

PR тенденции 2024 (Част 2)

Светът на връзките с обществеността е по-динамичен от всякога. Със събитията от 2023 г. станахме свидетели на някои разрушителни промени в света на PR. Тенденциите в индустрията са важни за PR специалистите и бизнеса. Във втората част на тази статия ще разгледаме какви са тези тенденции, тъй като трансформират индустрията и оказват влияние върху света на бизнеса.

13. Преминаването към платени опции

Все повече и повече сайтове ще преминат към платени опции през 2024 г. поради по-малките редакции. По-малките редакции бяха подложени на напрежение от намалените приходи от реклама и по-голямата конкуренция. По този начин платените абонаменти се превърнаха в жизнеспособен модел за поддържането им на повърхността. Поради естеството на платените стени, абонатите често могат да бъдат по-ангажирани и лоялни към магазина, осигурявайки силен източник на приходи. В ерата на clickbait сензационалността често е основната, но платените модели обръщат нещата и насърчават търговските обекти да се съсредоточат върху производството на качествено и надеждно съдържание.

14. Медийна консолидация

Имайки това предвид, виждаме, че по-големите търговски обекти все повече придобиват по-малки компании, за да разширят обхвата си. В днешния дигитален пейзаж клиентите често изискват медийни услуги с глобален обхват, нещо, с което по-малките медии може да се борят. Като ги купуват, те се възползват от готова аудитория с подобни вкусове и по този начин могат да предоставят по-добри и по-изчерпателни услуги. С трудностите, пред които са изправени по-малките редакции, очаквайте да видите увеличение на броя на придобитите от големите малки или средни издания и медии през 2024 г.

15. Повишено използване на ИИ

Изкуственият интелект (ИИ) може да подобри усилията на компанията за връзки с обществеността, като предостави повече инструменти за достигане до публика. Тази тенденция не показва признаци на забавяне. Ако имате уебсайт, изкуственият интелект може да ви помогне да създадете ново съдържание и да поддържате съществуващото такова. ИИ може да помогне за автоматизирането на този процес. С повече компании, внедряващи ИИ, тези, които се включат рано, ще имат предимство. Ще имат повече време, което да посветите на проекти, подкрепящи растежа, като използвате ИИ за автоматизиране на задачи за планиране, извличане на данни и автоматизация.

16. Разпространението на мултимедийно съдържание

Увеличеното време, което всички прекарваме на нашите смартфони, показва нарастващото и непрекъснато значение на мултимедийното съдържание. Мултимедията може да се използва за подхранване на вкусовете на клиентите. Можете да внедрите марката, продукта или услугата на вашия клиент в различни аудио и видео формати и да ги персонализирате, за да достигнете по-добре до вашата целева аудитория чрез техните предпочитания. Например, можете да работите с различни подкасти, влогъри в YouTube или други медии, да поставите марката на клиента си в подходящата медия, която зрителят или потенциалният клиент харесва. PR експертите трябва да следят тези тенденции и да търсят нови и различни платформи.

17. Персонализирано съдържание

Достъпността на електронната търговия доведе до повече конкуренция. PR експертите ще трябва да се съсредоточат върху обхвата си, за да гарантират, че съдържанието не само удовлетворява и ангажира целевата аудитория, но и достига до нея на първо място.

Жизненоважно е да персонализирате съдържанието си. Използвайте анализ на данни, за да създадете по-персонализирано съдържание и да поставите марката на вашия клиент на правилното място. Потребителите „спринтират“ през много платформи, търсейки ангажиращо и подходящо съдържание, което отговаря на техните интереси. Добре изработеното персонализирано PR представяне не само ангажира хората, но също така има по-голям шанс да бъде избрано от журналисти и други медии и платформи. Следвайте тази тенденция през 2024 г., за да установите повече доверие в марката на клиента си и да покажете дълбочина и надеждност в кампаниите си.

18. Статиите с добавена стойност се увеличават

Ако PR агенция може да предостави съдържание на медиите, за да подпомогне създаването на новинарски статии и материали, това може да бъде отличен начин за разширяване на обхвата на PR кампанията. Обикновено журналистите са заети да следят по-важните новинарски статии, което означава, че PR агенциите могат да подкрепят създаването на по-малките новини. Възможността през 2024 г. е, че PR агенциите могат да се съсредоточат върху идеи за лидерство, които могат да бъдат широко разпространени от медиите, които се нуждаят от външни източници на съдържание. За щастие статиите, които засягат темите за мисловно лидерство и други PR стратегии, се приемат добре от журналистите и потребителите, което означава, че медии с голямо търсене на външно съдържание ще се ангажират със съдържанието, което предлагате.

19. Измерване на въздействието

Показатели като ангажираност, импресии и обхват са лесно достъпни в дигиталния PR. С инструменти като Facebook Business Suite, Sprout Social и Hootsuite проследяването на успеха в цифровия PR е по-лесно от всякога. Проследяването на традиционния PR обаче е по-сложно. Статиите и рекламите в списанията са трудни за количествено определяне. Можете да видите резултатите много по-бързо, когато използвате дигиталните PR методи, а също така можете да предадете вашето послание по-креативно и по-фино с дигиталния PR. Можете лесно да направите съобщенията на вашата компания креативни и уникални с наличните инструменти в социалните медии и сайтовете за създаване на съдържание. Цифровият PR се фокусира върху SEO и видимостта, така че креативността е жизненоважна. Освен това е лесно да го направите фин.

20. Бизнес етика и социална отговорност

През последните няколко години имаше акцент върху ролята на етиката в бизнес практиките. Това следва от два забележителни примера за това, че компанията подвежда потребителите и заинтересованите страни чрез лоша етика - манипулирането на въглеродните емисии на Volkswagen и липсващите 1,9 милиарда на Wirecard. Етиката е важна за купувачите. Данните подкрепят идеята, че клиентите вярват, че компаниите се нуждаят от силно социално самосъзнание, а мнозина вярват, че компаниите трябва да направят повече. Докато потребителите изискват от компаниите да правят повече от това да говорят за социални каузи и да даряват пари, те също така очакват от тях да действат според това, което казват. Очакват те да го въплъщават. За да изпреварите тази тенденция за връзките с обществеността за 2024 г., трябва да се уверите, че всички комуникации, текстове и кампании са социално отговорни.

21. Сътрудничество в индустрията

Въпреки че компаниите имат конкуренти на пазара, това не означава, че не можем да надграждаме взаимно, за да създаваме ценни новини за индустрията и да насърчаваме иновациите. Състезателният елемент ни позволява да се учим и да растем. Това важи особено за технологичната индустрия. Технологията има за цел да подобри живота на хората. Може да се твърди, че целта му е да прави иновации като общество, не само като индивид и не само като една фирма. Тенденция за 2024 г. е да признаем това.

22. Управление на кризи

В ерата на социалните медии планирането на стратегия при кризи стана критично важно. Не отнема много време новината да се разпространи и действията ви могат или да работят във ваша полза, или срещу вас. Рано или късно всяка организация ще се сблъска със значително PR предизвикателство. Когато негативните новини ударят медиите и марката търпи негативна публичност, социалните медии ще продължат да играят важна роля. Проблемът може да е малък или голям. Може да е дефектен продукт, счетоводен пропуск или проблеми с веригата за доставки. Няма значение - неразрешените проблеми могат бързо да ескалират в много по-големи, причинявайки значителни финансови и репутационни щети на вашия бизнес. Възможно е да си върнете доверието на аудиторията си, като използвате социалните медии като инструмент за управление на кризи. Очаквайте да видите повече такива моменти през 2024 г.

23. Значение на SEO

Цената на социалните мрежи, платени чрез PPC, и увеличеното използване на електронната търговия увеличиха значението на оптимизацията за търсачки. PR е жизненоважен в SEO, тъй като е основният източник за изграждане на връзки. Връзката между SEO и PR ще стане още по-важна. SEO техниките могат да осигурят целеви трафик към вашия уебсайт чрез подобряване на неговото класиране и достигане до целева аудитория. Вече губите клиенти, ако вашата марка не се показва в органичните търсения. Така че PR специалистите трябва да подобрят своите SEO умения, за да се възползват максимално от тази нарастваща тенденция.

24. Разширяване на дигиталните канали

Нарастващото използване на интернет и нарастващото технологично търсене променят завинаги цифровия пазар. Очакванията на клиентите към онлайн бизнеса са високи. Професионалистите по връзки с обществеността ще продължат да използват по-разнообразни дигитални канали, за да идентифицират правилните PR възможности, тъй като възможностите се развиват и променят. Компаниите ще намерят по-креативни начини за достигане до потенциални клиенти.

Виртуалната реалност и други завладяващи изживявания вече са на масата. Подкастите също са подходящи и се очаква да станат все по-популярни. Фактът, че тези подкасти са за конкретни, нишови теми, може да доведе до по-малко слушатели и абонати в някои случаи, но те обаче ще имат силно ангажирана и заинтересована аудитория. Метавселената е друг път, който все още може да изненада всички и най-накрая да се развие. Клиентите могат да се връщат към него многократно, като създават пространство, а марките могат да изградят лоялност на клиентите. Те могат да се възползват от изключителни сделки, ранен достъп до нови продукти или специални събития в метавселената, ако са лоялни към марката.

Заключение

Ще има много промени в медийния пейзаж през 2024 г., но тези PR тенденции ще оформят как PR специалистите да постигат резултати за своите клиенти. Започнете да правите стратегии и да изграждате убийствени планове за медиите за следващата година!

Повече от всякога комбинирането на нови и стари стратегии е от решаващо значение за привличане на вниманието и разпространение на положителни послания на различните марки. С течение на времето потребителите стават все по-взискателни и по-малко прощаващи.

Източник: prlab.co